Sitter du här och glassar ?

Hooodelally..
Idag har jag jobbat, kom upp i tid kan kanske bero på min nya väckarklocka, lite rosa och glittrig. Kände mig skit seg efter jobbet men vilade typ bara en halvtimma, hade endel tvätt att ta hand om. Känner mig rätt huslig, ska inskaffa lite mer förvaringssaker så alla prylar inte ligger överallt. Ska även måla om tänkte jag så de inte är beige i hela lägenheten.. Är lite väl.. Men men, har inte bott här så länge så de får ge med sig med tiden. Mamma sa att man ska bygga upp ett hem, inte stressa upp och ha allt precis hur man vill ha det dirket, ligger någonting i vad hon säger...  Men jag trivs ändå bra, men träffar mor och far allt för sällan...

A
llt eftersom dagen gick beslöt vi oss för att ta en promenad till Mc'd på Hulta Jag, Perc, Vivi & Lady, vi traskade iväg och var alldels utanför. Perc hade ju kollat upp att det stängde 00.00 så de var ju lungan.. mmm tjena! Kom dit då var det stängt för RENOVERING från den 15 -17 april och just IDAG skulle vi gå dit.. Men vi vände på klacken och tassarna och travde mot statiol...  På vägen pratade vi massa fylleminnen och hur kul man har haft, vilka vänner man tappat och vilka som är kvar v
Och då blev vi alla 3 sugna på bärs, och det köpte vi minsann på staiol 3,5:or. Jag var inte så förtjust, inte så kalla och inte så goa som jag hade fantiserat om, kanske berodde på att jag åt korv mos och cola innan vad vet jag.  Ett tag efteråt kom min käre far in glader övre att se sin dotter på statiol mitt i natta en tis kväll, han själv skulle hämta mamma på centralen. Hade han sett oss stå o dricka öl utanför hade han smällt av av asgrav och bara fått mer bekräftelse att vi inte har alla hästar hemma haha.

Det var det en liten söt tant på statiol som satt och tryckte vid glassboxarna hon va där i flera timmar, ville dock inte ha något att äta och dricka hon vilade bara sin fot sa hon.
För dem som känner mig är jag väldigt blödig mot hemlösa och ger ofta pengar osv, utom en gång när jag erbjöd en hemlös pengar eller mat på McD, då blev han arger för han va ingen uteliggare han minsann, pinsamt. jaja, min karma kan ju inte bli sämre för att en kille med dålig smak och hyigen blir arger över en god gärning. En annan hemlös jag träffde fick pengar av mig på Cafe Snack och hängde där i rpincip hela kvällen, han va ju inte dum :)
Undra om det finns någon fond man kan skänka pengar till hemlösa.. Det ska jag isådanfall skänka. Det finns väll något i stan man kan skänka kläder osådär med tror jag ? Och Frälsningsarmen gör ju ett bra jobb dem med. Men måste nog själv ordna en god ekonomi innan jag kan börja skänka någon annan pengar. Hilton life is over, sad but true.

Ne nu ska jag nana jobba imorgon!
 Natti


Kommentarer
Postat av: Anonym

Det var det en liten söt tant på statiol ??? försmäkta? vad i hela friden, kallar du den där tannalösa tanten med den frillen söt? Jisses alltså :P



Men bästa va kommentaren; Sitter du här & glassar? :D

2009-04-16 @ 02:43:49
URL: http://kizzmyass.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0