Sill, kyrkan, mig själv etc..

Kom hem alldeles nyss, och jag som tänkte att jag skulle sova tidigt idag...
Blev ingen glass på maxi utan på burken, men de var lika gott de med.. utom att han i burken prackade på mig massa glass-kulor som inte var i min smak, smakde typ lump eller något.
Sen gick jag hem till Vivsan en stund och kollade tv och bara va, sen blev det varm choklad och macka vilket gjorde smaskens. Kollade på de här ballar av stål shit va människor vågar och hur kommer man på sådana saker? 
Åh tänk va gött att ha påsklov :) bara va ledig, fast mina lov när jag gick i skolan resulterade i ännu mer jobb haha.. men man hde alltid skolan att falla tillbaka på. Nu är allt så allvarligt och man ska bli vuxen bara sådär. Konstigt.  Är de såhär de ska vara hela livet? Isådanfall har jag tappat livslusten HELT..

Snart är de påsk med, tänker ofta på den där ica reklamen om varför man firar påsk, ja jag vet att jesus dog och uppstod, men varför ska man fira i 5 dagar? fattar verkligen inte det. Samma midsommar ska de vara en ursäkt att dricka snaps och käka sill? eller i unga år åka till varberg och supa sig kanackas? jaa sometimes i wounder. därför jag ofta bojkottar allt med nyår, påsk, midsommar osv.. tycker de är otroligt menigslöst.  Jag kan käka ägg, sill och dricka snaps och supa mig kanackas när jag vill.. utan någon speciell dag.

Sen undrar jag varför man lägger så mycket pengar till kyrkan, såg på min deklaration att jag nästan la 3000 kr... va går dom pengarna? ska faktiskt gå in på Gustav Adolfs församlingshem och fråga vart pengarna tar vägen.. tänk om alla nästan lägger så mycket de blir en väääääldans massa pengar alltså...

Va inne på de spåret lite härromdagen att man tappar sig själv så mycket och att det känns tvär fel. vart ska man börja leta? hur bygger man upp något som fattas? Vart kan man få tillbaka styrkan till sin självrespekt? Det går inte att vara osams med sig själv, det går bara inte. Då rasar omgivingen med tillslut.. Försöke stänga människor ute som får mig att känna så fast det är fel, samtidigt som man måste tänka mer på sig själv, hur man vill göra, vad man vill göra och när man vill göra det. Och inte vara alla andra till lags för det vinner man aldrig själv på. Tror att jag har satt alla andra utom mig själv i första hand och då blir de såhär. hmm något jag själv måste arbeta med, Vore iof väääldigt skönt att lägga de på någon annan, men ikke!

Nu ska jag försöka få tag i Vivsan så jag får hjälp med bloggen som är ruggit ful

Tjingeling

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0